Cilla bakar

Alla inlägg under januari 2016

Av Cecilia - 27 januari 2016 22:15

Pannacotta är så enkelt och så gott att göra. Perfekt att göra i förväg och går att variera i massor. Här kommer en variant med nutella. Laga och njut! Nutellapannacotta. (4pers) 2 dl vispgrädde
1 1/2 blad gelatin
1 1/2 dl nutella.
Gör så här:
1.Lägg gelatinbladen i kallt vatten cirka 5 minuter.
2. Mät upp grädden i en kastrull och låt sjuda på svag värme. Ta bort från plattan och lägg ner gelatinbladen och rör om tills allt blandat sig. 3.Blanda sedan ner nutellan, rör om tills du har en fin och blank smet. Häll upp i glasen och ställ in i kylen i minst 4 timmar.

Presentation


Hej och välkomna till min blogg!

Här lägger jag upp mina allra bästa recept på godsaker jag tycker om!
Har just nu börjat att göra tårtor och det är en helt ny värld som öppnat sig så jag har massor att lära!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggar jag följder

Matbloggstoppen
”Sockerrus”
Instagram

Ovido - Quiz & Flashcards