Cilla bakar

Alla inlägg under november 2015

Av Cecilia - 25 november 2015 16:05

Skumtomtefudge

 

 


Har inte hunnit hänga på bloggen så

mycket med nya recept på ett tag nu. Med en ny familjemedlem

går den mesta tiden till att lära känna våran nya lilla bebis  

Men nu har vi börjat julbaket här hemma iallafall.

Det blev först lite julgodis - skumtomtefudge,

Rocky road och Dumlechips.

Så här kommer receptet på den goda skumtomtefudgen

som ni måste göra.  

 

 

 

 

 

Ingredienser

 

 

200g skumtomtar

100g smör

3dl socker

2dl vispgrädde

200g vit choklad

 

 

 

Gör såhär

 


1. Klä en form ca 20*20cm med bakplåtspapper

2. Klipp skumtomtarna i bitar direkt ner i en kastrull.

3. Blanda i smör, vispgrädde och socker.

Värm på svag värme tills allt smält. Öka därefter värmen

och låt det koka i ca 10min. Rör då och då.

4. Bryt chokladen i mindre bitar. Ta kastrullen från värmen

och lägg i chokladen. Rör tills allt smält och smeten blivit blank.

5. Häll upp fudgen i formen och låt stelna kallt.

6. Skär upp i bitar.

Förvara i kylen eller frysen.

 

 

 

Presentation


Hej och välkomna till min blogg!

Här lägger jag upp mina allra bästa recept på godsaker jag tycker om!
Har just nu börjat att göra tårtor och det är en helt ny värld som öppnat sig så jag har massor att lära!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggar jag följder

Matbloggstoppen
”Sockerrus”
Instagram

Skapa flashcards