Cilla bakar

Alla inlägg under augusti 2014

Av Cecilia - 14 augusti 2014 21:47

Williams

Monster Trucktårta

 

 

 

 


Förra veckan fyllde min son två år.

Han fullkomligt älskar bilar, traktorer, maskiner, flygplan,

ja, allt som brummar helt enkelt.

Så till honom fick det bli en riktig killtårta. En monster trucktårta.

Det var svårt att hålla honom ifrån tårtan under bakandet

då han antingen ville äta upp all marsipanen eller

ha monster truck bilen. Så man kan säga att han nog var ganska

så nöjd med sin tårta på födelsedagen  

 

 

Tårtan består av vaniljbottnar, rårörda hallon med

vaniljgrädde samt hemkokt vaniljkräm.

Spacklad i smörkräm och täckt med marsipan.

Dekorerad med krossade digestivekex och så är det

riktiga leksaksbilar som han bla fick i födelsedagspresent.

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Cecilia - 14 augusti 2014 21:31

Vit chokladpannacotta

 

 

 

Här kommer en perfekt campingdessert!

Denna har gjorts ett antal gånger då det är en favorit.

Riktig god pannacotta med vit choklad.

Bryt av med lite bär på toppen eller gör en hallonspegel tex.

Då vi campade under semestern kan man inte göra något alltför krångligt.

Och då passar det verkligen att göra en pannacotta till dessert.

Enklare (och godare) kan det inte blir.

Här tog vi med oss desserten ner till stranden en varm sommardag, himmelskt!

 

 

Receptet hittar ni här:

http://cillabakar.bloggplatsen.se/2011/10/25/6520245-vit-chokladpannacotta/




 




 

Av Cecilia - 14 augusti 2014 21:17

Daniels

Maskintårta

 

 

 


Nu är jag här igen!

Har inte bloggat på ett tag men det har kommit semester 

och sommar emellan   

Har inte blivit så mycket bakande under de allra varmaste

sommardagarna dock, utan bara njutit av det härliga vädret

och tid med familjen. Och så har det blivit desto mer fikande på caféer istället.

Men nu lägger jag upp lite saker jag inte hunnit göra innan.

Bla denna maskintårta som jag gjorde till min man i början på

juli då han fyllde år. Jag ville göra något med

maskiner, vilket han självklart hade som önskemål också.

 

Så såhär blev denna. Rolig att göra och god blev den också då den innehöll

chokladbottnar, chokladmousse samt melonmousse.

Jag spacklade den i nutellagrädde och dekorerade med 

snickersbitar och krossade digestivekex.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej och välkomna till min blogg!

Här lägger jag upp mina allra bästa recept på godsaker jag tycker om!
Har just nu börjat att göra tårtor och det är en helt ny värld som öppnat sig så jag har massor att lära!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggar jag följder

Matbloggstoppen
”Sockerrus”
Instagram

Ovido - Quiz & Flashcards