Cilla bakar

Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Whipped cream cheese frosting

Av Cecilia - 23 november 2013 23:04

Whipped cream cheese frosting





Jag har de senaste gångerna användt mig av en frosting bestående

vispgrädde blandat med antingen philadelphia

eller lite turkisk yoghurt när jag spritsar mina tårtor. Dels för att jag tycker att smörkrämsfrosting kan bli lite för söt, och att bara ta vispgrädde håller inte

på samma sätt (och så är jag inte så speciellt förtjust i bara vanlig grädde)

Jag ville ha en lite mera frächare och inte så söt frosting.

Så jag har testat mig fram, har fått frostingarna lite lösa många gånger och så

har jag inte hållit koll på hur mycket av varje ingrediens jag har använt när jag väl har fått

till en bra konstistens.

Men, så kom jag in på fina http://sockerrus.se/ sida, och hittade då faktiskt ett

jättebra recept på just detta! Det blir en jättegod frosting som blir

kanon att spritsa tårtor, cupcakes eller annat med.

Så nu kan jag dela med mig av detta braiiga frostingrecept  




Ingredienser

300 gr Philadelphia
3 dl grädde
1 knivsudd bakpulver
0,5 – 1 tsk äkta vaniljpulver
2 dl florsocker (det går att öka på mängden om den ska spritsas upp till 3 dl.

Dock blir den lite sötare då)




Gör så här:

  1. Börja med att vispa grädden och bakpulvret hårt i en skål
    (Bakpulvret gör att du kan vispa grädden längre utan att det blir till smör.).
  2. Blanda philadelphia, florsocker och vaniljpulver i en annan skål med en slev.
  3. Blanda sedan ihop de två skålarna och vispa, på låg hastighet, tills allt är blandat och den är fluffig. Blir den lite för lös kan du ställa in den i kylskålet en stund så att den kyls ner.
  4. Spritsa nu dina cupcakes eller fyll din tårta.
 
 
Emilie

Emilie

25 november 2013 13:43

Hej Cilla!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

http://www.hittarecept.se

Cecilia

25 november 2013 22:03

Hej, tack så mycket! Kul, det ska jag göra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 21 juli 2016 22:39


Nutellakladdkaka Kladdkaka är bland det godaste som finns faktiskt. Och man kan variera dom i oändlighet med olika smaksättningar. Och så är de så enkla och snabba att svänga ihop. Ett tips är ändå att röra ihop en kaka dagen innan sen ha den i...

Av Cecilia - 24 maj 2016 16:51


Nyttiga Hasselnötsbollar   Ferrero Rocher Här kommer en till liten nyttigare godsak att baka. Som en nyttigare variant av Ferrero Rocher kan man säga. Och jättegoda såklart!   Ingredienser   2dl hasselnötter (gärna utan...

Av Cecilia - 24 maj 2016 16:09


Nyttiga Snickers Jag ääälskar snickersrutor man gör själv hemma. Men tror nästan jag tycker denna versionen är snäppet godare faktiskt. Och att de är nyttiga med bra fetter och mineraler, samt smakar som snickers kan ju inte bli bättre...

Av Cecilia - 24 maj 2016 15:59


Chokladtårta För några veckor sedan fyllde jag år. Det har blivit en tradition att dottern Isabella gör tårtan, så denna gjorde vi tillsammans. En riktig chokladbomb till tårta blev det med chokladbottnar, jordbuggsfyllning. spacklad med...

Av Cecilia - 17 mars 2016 22:13


Påskbak! Nu börjar påsken 2016 närma sig. Här är lite tips och inspiration om ni vill fixa lite goa och roliga godsaker till påskhelgen. Recepten finns sedan tidigare inlagda, sök på påsk. ...

Presentation


Hej och välkomna till min blogg!

Här lägger jag upp mina allra bästa recept på godsaker jag tycker om!
Har just nu börjat att göra tårtor och det är en helt ny värld som öppnat sig så jag har massor att lära!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggar jag följder

Matbloggstoppen
”Sockerrus”
Instagram

Skapa flashcards