Cilla bakar

Alla inlägg under februari 2012

Av Cecilia - 23 februari 2012 14:03

Sötsaker från

Thailand


Det har inte blivit så mycket bakande den senaste tiden.

Just nu befinner vi oss på semester i Thailand sedan några veckor tillbaka,

men snart är man hemma igen och då får de bli lite mer stökande i köket  

Men tänkte göra ett litet inlägg om lite bakverk

och desserter härifrån.

Thailändarna är väldigt duktiga på att göra väldigt fina och tjusiga bakverk.

Man blir så sugen när man ser allt så man vill bara stoppa allt i munnen!

Tyvärr faller inte allt mig riktigt i smaken, utan det ser godare ut än det är.

Nu gäller ju inte detta allt såklart, men för det mesta är det så, enligt mitt tycke iaf.

Tex chokladtårtorna som ser underbart goda ut

känns torra utan mycket smak och då blir man lite besviken.

Sen har jag testat lite av saker jag inte ens vet vad det är för något,

 ibland gott och ibland mindre bra.

Men man måste ju testa och det är det som är det roliga!

Har missat att ta fler bilder på sötsakerna

men här kommer några iaf.





 




  



  


Beställningar


Har också fått några förfrågningar om om jag gör tårtor till beställning.

Det gör jag gärna! Tårtor eller andra sötsaker.

Har dock fått tacka nej till några stycken då jag inte har hunnit

eller att det har varit alldeles för många tårtor på samma gång.

Så i mån av tid och inte för stort antal ställer jag gärna upp!

Men som sagt, är i övningsstadiet så lovar inga helt perfekta tårtor!

Men hör gärna av er så ser vi vad vi kan komma fram till!


Presentation


Hej och välkomna till min blogg!

Här lägger jag upp mina allra bästa recept på godsaker jag tycker om!
Har just nu börjat att göra tårtor och det är en helt ny värld som öppnat sig så jag har massor att lära!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Bloggar jag följder

Matbloggstoppen
”Sockerrus”
Instagram

Ovido - Quiz & Flashcards